کرونا را شکست می‌دهیم

 

کشور ایران به لحاظ وضعیت جغرافیایی، شرایط آب و هوایی و ویژگیهای ژئوپلتیک در زمره کشورهای بلاخیز دنیا به شمار می رود که در طول تاریخ شاهد حوادث، سوانح و بروز بیماری‌های پیش‌بینی و پیشگیری نشده واگیردار بسیاری در خاطره تاریخ اجتماعی خود بوده است روزگاری که بسیاری از مردم در اثر شیوع بیماری‌های واگیردار مانند وبا، طاعون و سل جان خود را از دست می‌دادند.

این روزها خبرهای بسیاری از شیوع بیماری کرونا در ایران می‌شنویم و ترس از این بیماری را می‌توانیم در چهره‌های مردم ببینیم به طوری که بسیاری از مردم کوچه و بازار این روزها با انواع ماسک و دستکش و استفاده از انواع ژل ها و مایع های ضد عفونی کننده خود را در برابر این بیماری مصون و ایمن نگه می‌دارند.

اما در این رهگذر بسیاری از سازمان ها و نهادهای دولتی، غیر دولتی و مردم نهاد «پویش هایی را برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا» راه اندازی و اجرا کرده اند تا با طنین فریاد همدلی این ویروس را نابود و از بین ببرند ویروسی که در هوا نمی ماند، اما روی سطح تا پنج روز میتواند زنده بماند.

این روزها همراهی و همدلی مردم و مسئولین به ویژه سپیدپوشان خط مقدم درمان این ویروس نوید این را می دهد که ما با افزایش تاب آوری به زودی کرونا را شکست می دهیم.

توصیه های هلیل آب به پرسنل :

محل کار شما مکانی است که ساعت‌های زیادی را در آن می‌گذرانید و احتمالا با افراد زیادی نیز سروکار دارید. برای اینکه خطر ابتلاء به ویروس کرونا را به حداقل برسانید، به توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت که در ادامه می‌آید توجه کنید و سعی نمایید که این توصیه‌ها را در محل کارتان به اجراء گذارید.

بدینگونه علاوه بر محافظت از خودتان، احتمال انتقال ویروس از محیط بیرون به خانه و همسر و کودکان‌تان را نیز به میزان قابل توجهی کاهش خواهید داد.

دستورالعمل‌های آماده‌سازی محل کار عبارتند از:

سطوح (مثل میزهای کنفرانس، میزهای کار) و وسایل (مثل تلفن، صفحه کلید) باید مرتباً با مواد ضدعفونی تمیز شوند.

محدودیت‌های اعمال شده محلی درخصوص سفر،  تردد و یا حضور در گردهمایی‌های بزرگ را جدی گرفته و کاملاً رعایت کنید .

برای  پیمانکاران و مراجعین توضیح بدهید که به هنگام شیوع ویروس کرونا در اجتماع، هر کسی حتی با علائم خفیف تب یا سرفه باید در خانه بماند.

به ناظران  و پیمانکاران توصیه کنید که قبل از انجام هر سفر کاری حتماً با مقامات محلی مشورت کنند.

بهداشت تنفسی مناسب را رعایت کنید و بقیه را نیز به رعایت این نکات تشویق کنید. در محل کار حتماً ماسک صورت، دستمال کاغذی، و سطل‌های آشغال  دردار، به خصوص برای کسانی که آبریزش بینی دارند یا سرفه می‌کنند، داشته باشید.

شستشوی مرتب و کامل دست‌ها را انجام بدهید و بقیه را نیز به این کار تشویق کنید. در محل کار خود ظرف‌های مخصوص ژل ضدعفونی دست‌ها را در جاهای مختلف و در دسترس همگان بگذارید و اجازه بدهید ارباب رجوع، پیمانکاران و ناظران  از آب و صابون برای شستشوی دستهای‌شان استفاده کنند

خلاصه آنچه باید در محل کار برای مقابله با  ویروس کرونا باید انجام دهید:

  • محل کار خود را در وضعیت تمیز و بهداشتی نگه دارید،
  • دستهای‌تان را مرتب و کامل بشویید و بقیه را نیز به این کار تشویق کنید،
  • قبل از هر سفر کاری، حتما به توصیه‌های کشوری سفربه آن منطقه توجه کنید،
  • به کسانی که بیمار هستند توصیه کنید که در منزل بمانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *